Destacats

27/03/2014 - Dia Mundial del Teatre

Avui és el Dia Mundial del Teatre, i a Bambú el volem celebrar recomanant-vos dos clàssics universals que, d’ençà que es van escriure i estrenar, no han deixat de representar-se arreu del món. Es tracta de Romeu i Julieta, de William Shakespeare, i El malalt imaginari, de Molière.

Romeu i Julieta

Romeu i Julieta és una de les peces teatrals més famoses, versionades i representades del teatre isabelí (2a meitat del segle XVI). Però Shakespeare no es va inventar la història dels dos amants adolescents de Verona, sinó que la va pouar d’una llegenda italiana que ja des del segle XV havia estat recollida per escrit per diversos autors.

Romeu i Julieta

Quan l’amor s’enfila per les branques del destí no té aturador. Ell es diu Romeu, i és un Montagut; ella, Julieta, una Capulet. Fills de dues nobles famílies rivals de la ciutat italiana de Verona, Julieta i Romeu no ho tenen fàcil, però saben que estan fets l’un per a l’altra. Aquesta veritat inexorable, amb el beneplàcit de la història, els ha convertit en els amants més cèlebres de la literatura universal.

El malalt imaginari

El malalt imaginari, de Jean-Baptiste Poquelin (dit Molière) conté, com totes les comèdies del dramaturg francès, molts elements que provenen de la farsa, com ara les disfresses, els mastegots, les persecucions i les repeticions. També hi ha una figura recurrent d’aquest gènere: la de la criada (Toinette) que ho embolica tot.

El malalt imaginari

El pobre Argan està malalt i passa tot el dia al llit, queixant-se i pendent dels remeis que li prescriuen uns metges més delerosos de guanyar diners a costa de la malaltia que de tallar-ne d’arrel les causes.

L’any 1673 El malalt imaginari s’estava representant per quarta vegada i el paper d’Argan el feia el mateix Molière. En arribar al tercer acte, l’actor i dramaturg es va trobar malament i es va haver d’interrompre la funció; al cap de poc temps va morir a casa seva. Sens dubte Molière, amb aquesta obra, pretenia exorcitzar les seves malalties i no provocar-les per acabar perdent la vida.

Arxiu

• No hi ha anys disponibles.
Segells