Destacats

16/07/2014 - Llegir, viatjar

A l’estiu hi ha temps per a tot, també per llegir! Per això des de Bambú us proposem aquests cinc llibres ideals per posar dins la maleta.

Les vacances són una època de viatges i descobriments. Tant si aquest estiu viatgeu com si no, us recomanem Viatgers intrèpids, de Montse Ganges i Imma Pla, un recull de les fites increïbles de cinc grans viatgers de la història de la humanitat: Marco Polo, Ernest Shackleton, Amelia Earhart, Thor Heyerdahl i Neil Armstrong.

Viatgers intrèpids

I si us vénen de gust aventures trepidants i una mica de misteri, no us podeu perdre Kentucky Thriller, de Lauren St John, el tercer títol de la sèrie protagonitzada per la jove detectiu Laura Marlin. En aquesta ocasió, la Laura i el seu amic Tariq troben enmig de la carretera un cavall pura sang valorat en setanta-cinc milions de dòlars. Com a recompensa, la família propietària de l’animal, els Wainright, conviden els dos amics a passar unes vacances al seu ranxo de Kentucky. Però a Fleet Farm passen coses molt estranyes, i la Laura estirarà el fil fins al final per desfer una trama perillosa de robatoris de cavalls de curses en la qual sembla que hi ha molts diners en joc. Un llibre imprescindible per als amants dels animals!

Kentucky Thriller

Però si el que us ve de gust és quedar-vos per Europa, què ens en dieu, d’un petit tour per Florència i Roma, dues de les ciutats amb més encant d’Itàlia? La nostra guia serà la Giulia Corelli, restauradora del Museu d’Art de les Dones de Florència. Això sí, ja us avisem d’entrada: no seran unes vacances gaire plàcides, perquè haureu d’ajudar la Giulia a desxifrar una sèrie d’enigmes relacionats amb l’art de Miquel Àngel per poder rescatar el mecenes multimilionari Giacomo Fanucci, que ha estat segrestat per una banda molt ben organitzada. Apunteu-vos aquest títol: Operació Miquel Àngel, de Marta Romera.

Operació MIquel Àngel

Si us agrada més la fantasia, aquesta novel·la no us deixarà indiferents: El peatge màgic, de Norton Juster, amb il·lustracions de Jules Feiffer. En Milo és un noi que s’avorreix amb tot i que no té interès per res. Un bon dia es troba a l’habitació un paquet molt estrany: conté una cabina de peatge per muntar. Amb el seu cotxet elèctric, creua el peatge i s’endinsa en un món meravellós regit per les lletres i pels nombres. Un festival literari ple d’humor, de personatges estrambòtics i de jocs de paraules ben divertits!

El peatge màgic

I entre les nostres recomanacions no hi podia faltar un clàssic. Aquest és ideal per a les vacances d’estiu: Les aventures de Tom Sawyer, de Mark Twain. Des de la primera pàgina et traslladaràs a la vora del Mississipí, un riu mític i solcat pels grans vaixells de vapor. En Tom Sawyer, un nen entremaliat i curiós de mena, és capaç de treure suc de qualsevol fet quotidià, com ara pintar una tanca, o no tan quotidià, com ara empaitar un malvat assassí o anar a trobar un tresor amagat dins una cova, sempre acompanyat pel seu inseparable amic Huckleberry Finn.

Les aventures de Tom Sawyer

Bon estiu i bones lectures!

Arxiu

• No hi ha anys disponibles.
Segells